30 dagar kvar

Den som tar sig tid och läser hela bloggen, med det menar jag föregående fyra inlägg :), märker snabbt att den under många månader legat och dammat i cyberrymden. Inspirationen att översätta fler låtar försvann med hösten. Viljan att lära mig det turkiska språket gjorde det emellertid inte - om ca. 30 dagar flyttar jag till Istanbul för att studera det turkiska språket vid en språkskola i Taksim. Jag kommer att vara där i sex månader och utforska den enda transkontinentala staden i hela världen så mycket jag kan. Trots cyberdamm och en lång period av inaktivitet har jag valt att reformera bloggen till mitt medel att dokumentera min vistelse i Istanbul.
Huvudmålet är att detta ska bli ett kontaktmedel med nära och kära i Sverige. Fokus kommer ligga på dagliga upplevelser, kulturella och språkliga betraktelser och om möjligt även vad som händer i den turkiska politiken.
Jag är långt ifrån en professionell fotograf men eftersom Istanbuls kulturutbud är så enormt och bara antalet storslagna vyer är många ska jag göra ett tappert försök att även lägga upp bilder, om jag kan.
Till nästa gång!


Benjamin

Kommentarer
Postat av: Anonym

wooohoo! cant wait :)

2009-04-14 @ 14:22:56
Postat av: cano

aaa, d va ja o ingen annan. Haha!

2009-04-14 @ 14:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0